close
Blogtrottr
Mobile01最新文章
 
Learn to create beautiful cakes from your kitchen.

Whether you are doing this for fun or to start a new business, this course provides the simple techniques needed to decorate a cake like a pro.
From our sponsors
請教各位高手!!我想用PID溫控器控制5個三相馬達(220V),我該怎麼做呢?
Dec 23rd 2013, 12:38

各位大大好:
在此有個問題想請教各位,也希望高手能幫我解答
我想要用一個PID溫度控制器、一個電力調整器控制五個三相馬達(220V)
可是我對電路接法並不是很熟悉,怕會把元件燒壞(我讀物理的,非本科系)
希望能請教你應該要注意那些事情

這裡有PID溫控器控制兩個馬達的範例圖
按這裡檢視圖片
PID溫控器背面
按這裡檢視圖片
電力控制系統
按這裡檢視圖片

我是想參照這個範例下去做,可是我對於PID溫控器如何跟電力調整器溝通不了解?電力調整器如何控制馬達轉動???
如果要控制五個三相馬達我的電力控制器要多少才夠??(電壓範圍?電流範圍?)

可以畫一個簡單的電路圖讓我了解嗎?

主要是控制室內溫度用的,室內比設定溫度高馬達轉速會越快,室內溫度低馬達轉速會變慢

希望有高手能幫忙解答謝謝!~~希望不會太麻煩!!感恩!!!也祝大家聖誕節快樂!!~~<(_ _)>

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    skow 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()