close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-社會
>即時新聞-社會 
CloudMailin

Incoming Email for your web app. Get started in minutes and scale effortlessly when you need it.
From our sponsors
我要過年還我薪水 欠薪工圍堵抗爭成功
Jan 29th 2014, 05:15

國立台中教育大學英才校區校舍新建工程,因十多名板模工人遭到包商積欠一個多月薪資,總金額近百萬元,多次協商承諾給款後又跳票,10多名歸心似箭想返鄉過年的工人們,長期間怒氣終於爆發,今天上午用汽車擋住工地大門,不讓水泥車進入灌漿,並齊聲高喊:「我要過年!還我薪水!」等口號,經過一個小時協商,台中教育大學校方也介入,要求營造公司要妥善處理,最終營造公司同意先拿出70萬元發薪,工人終於領到錢,返鄉好過年。(蔡智銘/台中報導)

10多名歸心似箭想返鄉過年工人們,怒氣終於爆發今天上午用汽車擋住工地大門,不讓水泥車進入灌漿,並齊聲高喊:「我要過年!還我薪水!」口號。陳為坐攝

工人們上午用汽車擋住工地大門,不讓水泥車進入灌漿。陳為坐攝

工人們怒氣爆發並齊聲高喊:「我要過年!還我薪水!」口號。陳為坐攝


更多文章,都在【蘋論陣線】

有話要說 投稿「即時論壇」

onlineopinions@appledaily.com.tw

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    skow 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()