close
Blogtrottr
科技新聞 - 頭條新聞 - Yahoo奇摩新聞
瀏覽 Yahoo奇摩新聞上的最新科技頭條新聞。尋找最新新聞報導,包括科技頭條新聞的相關分析與意見。 
Manage your social media

Best social media tool for image publishing to Facebook and Twitter. Look amazing and delight your followers. Get 40% off when you sign up today.
From our sponsors
人腦電腦鬥圍棋 東華七號敗
Oct 26th 2013, 22:11

自由時報 – 

〔自由時報記者劉婉君/歸仁報導〕長榮大學慶祝二十週年,昨天舉辦人腦與電腦圍棋對抗賽,三名段級棋士及棋手分別與相當職業三段的電腦「東華七號」對奕九盤,人腦五比四小勝電腦。

為促使人工智慧技術發展更精進,長榮大學資訊管理學系昨天在校內舉辦一場人腦與電腦圍棋對抗賽,由職業三段棋士趙佩哲、業餘七段的長榮大學資管系教授蔡尚榮,以及業餘五段的賴柔羽代表人腦,對抗東華大學資工所博士生周政緯設計的電腦「東華七號」;三人、一電腦在透明的會議室內對奕,吸引不少師生透過玻璃窗觀戰,戰況並在網路上LIVE直播。

擔任裁判的東華大學資工所教授顏士淨說,電腦對局的程式與能源發展的投資配置類似,可運用在是否興建發電廠的參考上。電腦在對奕時思考較全面性,但人腦較靈活,各有長處,棋盤愈大,電腦想要光靠計算能力獲勝較難。

周政緯說,「東華七號」六月底在九路圍棋中曾打敗職業棋士,昨天的比賽中遇到「打劫」等較複雜的棋術,即易發生錯誤,對於電腦的表現打了「六十分」,他回家會再好好「修理一下」。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

Media files:
e400134a9c_.jpg (image/jpeg)
You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    skow 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()