Blogtrottr
Changes are afoot at Blogtrottr!
By popular request, we're bringing in paid plans with some cool new features (and more on the way). You can read all about it in our blog post.
Mobile01最新文章
用WD40 清潔鏈條........
Jul 3rd 2013, 13:32

之前在01小惡魔爬文~~得知~~
原來鏈條也是需要清洗的~~
就跑去看看小灰~~小灰跑了幾百公里~~都沒有洗過鏈條~~
整條鏈條~~髒兮兮的~~好可怕呀~~

又得知~~若鏈條沒清洗~~腳踏車會變的很難騎~~
前陣子出門~~似乎覺得~~好像是真的捏~~
有點卡卡的不好踩......

上網爬了幾天~~發現大家都是自己簡單清洗的~~
所以我也手癢想試試看~~
但是我還沒買鏈條清潔劑~~目前是有看中某一個品牌~~

不過又發現~~有些大大說~~
WD40可以清洗~~
我抱著懷疑間實驗精神想試試看~~
所以~~~我就拿小灰開刀了~~
按這裡檢視圖片
這是原本的鏈條~~整各是黑黑的~~看不到金屬色~~
PS:其實我忘記拍洗前的近照了~~
經過30分鐘後~~
按這裡檢視圖片
鏈條+齒盤~~很乾淨嚕~~
按這裡檢視圖片
鏈條+飛輪~~也不林的乾淨~~

我是乾洗的~~用餐巾紙~~噴上WD40後~~然後開始擦鏈條~~
轉個4-5次~~金屬的原色就出現嚕~~
挖~~太厲害嚕~~

不過~~我有聽大家的話~~再用一塊乾抹布把多餘的油給擦掉~~
不然會更容易黏砂石上去唷~~

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    skow 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()